דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שאתם צריכים לדעת על הלוואה חוץ בנקאית 

מאת    [ 16/04/2012 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 1422 פעמים ]

 

החלטתם שאתם צריכים לקחת הלוואה. כעת אתם מתלבטים מאיזה גורם אתם תיקחו את ההלוואה. באופן כללי, ניתן לחלק את סוגי ההלוואות לשניים: הלוואות בנקאיות והלוואות חוץ בנקאיות. במקרה של הלוואה בנקאית המשמעות היא ברורה - הלוואה שאתם נוטלים מהבנק, על פי כל ההסדרים הקבועים שלכם עם הבנק, עם תהליך ארוך שבו הבנק צריך לבדוק את הנתונים שלכם, למצוא ערבים, לאשר את גובה ההלוואה, להציע לכם מסלולי ריבית שונים וכיו"ב. האופציה השנייה כאמור, היא הלוואה חוץ בנקאית שפעמים רבות היא הרבה יותר נוחה, הרבה יותר מהירה ועבור רוב הציבור - גם הרבה יותר נחוצה.

אילו גופים נותנים היום הלוואות?

כמובן שבמקרה של הלוואה חוץ בנקאית, לא מדובר על גוף אחד שנותן את ההלוואות, אלא על מספר גופים שונים. קיימות כמובן חברות המימון השונות, אשר חלקן אף שייכות אל השוק האפור. חשוב להבין כי חברות אלה פועלות ברוב המקרים כחוק, אך רצוי לבדוק אותן בשבע עיניים, על מנת שתראו שהן לא יקשיחו את התנאים לפתע, ישנו את גובה הריבית וכיו"ב.

אופציה נוספת עבור הלוואה חוץ בנקאית היא לפנות לחברת הביטוח שאחראית על קרן הפנסיה שלכם. במצב הזה, אתם למעשה לווים כסף מתוך קרן הפנסיה עצמה, כאשר הפנסיה כולה (ברוב המקרים, אם כי יש יוצאים מן הכלל) עומדת כסוג של ערבות לכך שאתם תחזירו את ההלוואה בזמן - מתוך ההנחה שאדם ירצה להבטיח לעצמו גם פנסיה ראויה לכשיצא לגמלאות.

הגוף השלישי, והמרכזי ביותר בארץ אשר יכול להעניק לכם הלוואה חוץ בנקאית, אלו הן חברות האשראי. היתרון המרכזי בחברות האשראי הוא שמדובר בחברות מסודרות מאד, עם נהלים ברורים מצד אחד, אך מצד שני תהליך ההלוואה מהן הוא פשוט למדי, ומתאים מאד למי שרוצה לקחת הלוואה בגובה של כמה אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים. חברת אשראי תוכל להעניק לכם הלוואה מתאימה תוך זמן קצר יחסית, עם גובה ריבית משתנה, כאשר ברוב המקרים מדובר על ערך שיהיה צמוד לריבית הפריים של בנק ישראל, בתוספת של 5% בממוצע.

תמיד יש ערוץ נוסף

חשוב לזכור, שאחד מהיתרונות המרכזיים של הלוואה חוץ בנקאית, בפרט מחברות האשראי, היא העובדה שתמיד יש לכם ערוץ נוסף שאליו אתם יכולים לפנות. במצב כזה במקום לקחת הלוואה אחת גדולה ממקור אחד, אתם יכולים לפנות למספר מקורות ולפצל את ההלוואה, ואף לקבוע תנאי תשלום שונים על מנת להחזיר את ההלוואה. במצב כזה אתם יכולים למעשה להקטין סיכונים שונים, לחפש מסלולי הלוואה משתלמים במיוחד, ולא לצבור חובות בהמשך הדרך. כמו כן, כדי לקחת הלוואה חוץ בנקאית ברוב המקרים לא תידרשו להציג מסמכים שונים, ותהליך אישור ההלוואה, בפרט דרך חברות האשראי, הוא תהליך מהיר מאד, שיכול להתאים למי שצריך לקבל את ההלוואה תוך זמן קצר למדי.

 

בלוגר וכותב מאמרים בנושא, צרכנות פיננסית, הלוואות וכרטיסי אשראי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב